Wednesday 15 April 2015

Duygular teması

Süre: 50 dakika
Dağınıklık: 5

Malzemeler:

Dört tane kağıt bardak
Makas
Boya
Yapıştırıcı
Yüz şeklinde çizimler
Ağız, göz, saç yapıştırmaları
Ayna

Karşılama: 
Evdeki kitapların resimlerine bakarak duygulardan bahsedilebilir. Örneğin bizim evde Cemile kitapları sıkça okunur. Biz bu kitaplara bakarak konuştuk.





Cemile üzgün mü? Mutlu mu? Neden üzgün? Neden mutlu? ...

1- Kağıt bardakları aşağıdaki gibi kesip beraber boyayabilirsiniz. Biz parmak boyası kullandık ve süngerle boyadık. Boyadıktan sonra bardakların altlarından kağıda yapıştırın.


Bardakların altlarında da az bir çıkıntı olduğu için yapıştırmadan önce onu da biraz kesmek gerekti. Çok kesince yapraklar ayrılabiliyor. 

Çiçeklerin üstlerini yapıştırdıktan sonra saplarını da yeşil kağıttan kesip yapıştırdık. Yaprakları ve çimleri de sünger ile boyayarak yaptık.

Son olarak çiçeklere üzgün, mutlu, kızgın ve şaşkın suratlar çizdik. Dilay çiçeklerde arılar da istediği için son olarak onları da ekledik.


2- Normalde bu aktivite için kendim yüz resimleri çizip yüzlere uygun göz, ağız ve saç çizip kesecektim ama markette tesadüfen şu dergiyi buldum.


Bu dergiden farklı duyguları gösterenleri seçip, kesip hazırladım. 


Yüzlere uygun ifadeleri yapıştırıp nasıl hissettikleriyle ilgili konuştuk.



Bu tip yapıştırmalar bulamazsanız, kendiniz çizip hazırlayabilirsiniz veya internetten çıktı alabilirsiniz. 

3- Hazırladığımız yüz ifadelerini elimize alıp sırayla baktık. 
Daha sonra aynaya bakarak bu ifadeleri yapmaya çalıştık. Her duygu hakkında konuştuk. Mesela:

- (Mutsuz bir ifade yaparak) Şimdi çok mutsuzum çünkü oyuncağım kırıldı, hava yağmurlu, karnım acıktı .....
- (Gülümseyerek) Şimdi çok mutluyum çünkü çikolata yedim, kitap aldık, çizgi film seyrettim ...
- (Şaşkın bir ifade yaparak) Çok şaşırdım çünkü ellerim boya oldu, kutudan hediye çıktı ...
- (Sinirli bir ifadeyle) Çok kızgınım çünkü oyun oynayamadım, ayakkabılarımı kendim bağlayamadım ...















No comments:

Post a Comment